2011. augusztus 2., kedd

Anthony Zimmer

Életem első francia nyelvű filmje angol felirattal. Tetszetős.A francia filmek világa előttem még új, de ha a többi is hozta ezt a színvonalat, akkor onnantól kezdve azt is szeretem. Sophie Marceau és Yvan Attal a főszereplők. Régebben nem néztem Sophie filmeket. Akkor mostantól fogunk.

A film Anthony Zimmer utáni veszett hajszát mutatja be, micsoda csattanóval a film végén. Anthonyt a világon mindenhol keresik, de nem találják, mivel hatalmas plasztikai műtéte volt. Senki, még a saját barátnője sem ismeri már fel. Nem csak az arc, de az egész férfi megváltozott. Alapból érdekes a sztori. A plasztika csodákra képes de vajon lehet-e annnyira plasztikáztatnim hogy a saját partnerünk se ismerjen fel bennünket? A történet szerint igen. Akerman zsarunak támad egy jó ötlete, hogyan lehetne elfogni a milliárdos csalót. Tudja, hogy a férfi mindent megtenne, hogy újra láthassa kedvesét. Chiara egy kézzel írott levelet kap a bűnözőtől. Hogy lerázza támadóit, kiválaszt egy olyan férfit, aki hasonlít az ő volt kedvesére, hogy úgy tűnjön, ő az, akit el kell kapniuk. Chiara Françoist, az egyszerű turistát szúrja ki és elég közel engedi magához. Fondorlatos cselekmények ide vagy oda, a film hatalmas poénnal zárul, ami nekem nagyon tetszik. Teljesen kiszámíthatatlan mi történik.

Az én egyetlen kérdése viszont csak az, hogy létezik-e olyan erős plasztika, ami annyira megváltoztatja az embert, hogy senki sem ismer rá? Tényleg van ilyen? Ha van, akkor működött a dolog és a fickó jól alakította a dolgokat. Sok cselszövés és 'jaj, tudhattam volna' pillanat. Egy újabb példa arra, hogy miért is ne bízzunk meg valakiben, akit nem ismerünk ilyen hamar és adjuk fel a terveinket. Attól függetlenül, hogy a film végig azt sugallta, hogy a nő okos, végül kiderül, hogy a férfi túljárt az eszén. Elég jól tette, bár kissé sokat vállalt és kockáztatta az életét, nem mintha nem érdemelte volna meg. Egy szép sztori arról, hogyan szeressünk bele a párunkba úgy, hogy az ne tudja meg kik is vagyunk valójában. Zseniális. Szerelmi történet egy kis akcióval és sok arcra közelítő jelenettel. Remek. Szem néha többet mond, mint a száj.

A stáblistán csupa számomra ismeretlen név áll, én piros pontot adnék Frederic Talgorn-nak, a zeneszerzőnek. Jót alkotott. Többször nézős. A filmből 2010-ben készült egy remake az Utazó címmel, Johnny Depp-el és Angelina Jolie-val a főszerepben, amit még nem láttam.

1 megjegyzés:

  1. fantasztikus ez a film!
    nem tudom, hogy jutott eszébe az írónak ez a történet, de nem véletlenül koppintotta le amerika is nagyon nagy színészeket felkérve a szerepre. egy nap 5x megnéztem. imádom a magyar szinkronokat benne, a zenét, a szereplőket, a fordulatokat, a rendezést, a tájat. pedig nem voltam nagy francia film rajongó, de ez a produkció komolyan zseniális!

    VálaszTörlés