2011. március 3., csütörtök

Social Network

Az egyik legvitatottabb film 2010-ben, ami, tudom, hogy unalmas, de szerintem nem az. Nagy örömmel fogadtam anno a hírt, miszerint valaki filmet akar csinálni a Facebook történetéből és megérte a sok várakozást. Igazi geekfilm, ami pont azért unalmas másnak, mert nem egy átlagos film. Nekem személyszerint nagyon tetszett, zene a füleimnek amiket lenyomnak a filmben. Végre egy nem mindennapi dráma, nem mindennapi geek tartalommal. David Fincher világa számomra nem új, volt már pár jó filmje, így visszagondolva, nem is tudnék nála erre a célra jobban megfelelő személyt mondani.


A film szerint Mark megharagudott egy lányra, aki nem akart randizni vele -lássuk be, jogosan- ezért létrehozott egy oldalt, amin egy másik lány képe is szerepelt. Kettejüket lehetett összehasonlítani ezen a bizonyos weboldalon. Mark szépen lassan fejlesztgette a lapot, támadtak jó ötletei, az emberek hirtelen nagyon érdeklődőek lettek, kiakasztotta az iskola főszerverét és felkeltette 2 gazdag úriembernek ugyan nem mondható emberke figyelmét akik pénzt ajánlottak amennyiben beszáll az üzletükbe és létrehozzák a facebook végleges formáját. Mark belement, bár nem válaszolt emailjeikre, hívásaikra, szépen lassan sajátmaga elkészítette a mai végleges Facebook verziót, amivel élete gyökeresen megváltozott. Az emberek imádták a Facebookot és rendesen meg is gazdagodott belőle. Magára marad és az a személy, akit a legjobb barátjának hisz, bepereli őt nagyon sok dollárra. Több tárgyalnivaló ügye is van, de Mark csak nyugodtan ül a szandáljában és nincs nagy segítségére a jogászoknak, ügyvédeknek. Ezt a viselkedésmódot biztosan tanulni kell, de Jesse-nek ment, sikerült.



A történet 2 vonalon játszódik, egy nagyvárosi irodában, ahol Markot szembeállítják a beperlőivel (és minden kiderül) és elmesélik, hogyan is vágtak bele a dolgokba. Ez a két vonal nagyon jó ötlet volt de akkor ügyelhettek volna arra, hogy mindkét síkot ugyanúgy mutassák be, én hiányoltam a tárgyalás kezdő lépéseit (nem kötekedés, de ez nekem olyan durr bele egyből feeling volt) amit egy két felesleges jelenet helyett betehettek volna. Ez leszámítva nekem nagyon tetszett, a zene is jó volt, bár Oscart nem érdemelt volna. Meglepetésemre egész könnyen elviseltem Justin Timberlaket, akitől eddig a hideg rázott ki, színésznek jobb, mint énekesnek, ez most már biztos. Sean Parkert alakította és teljesen bevettem, hogy ő azt a beképzelt ám agyafúrt embert játsza, akiről infó órán tanultunk.



Aki még ennél is nagyobb meglepetést okozott, az Jesse Eisenberg, alakítása egyszerűen lenyűgöző. Egész életemben egyetlen személyt ismertem, aki szintén informatikus volt, szívéből lelkéből, az én rendszerinfó tanárom, aki hasonlóan beszélt lés viselkedett, a személyiség, a gondolkodás minden. Talán ezért is tartom jónak, mert remekül megragadták a karaktert, nem egy egyszerű informatikus Mark, ő annál több. Nem is beszélve Andrew Garfield karakteréről (eddig sem kételkedtünk Andrew tehetségében), ami elég kiszámítható volt, nem kellett ránézni Andrew fejére, hogy lássuk, a két jóbarát egyszer még nagyon össze fog veszni, Andrew feledteti a gondolatokat és hitelességével eszem ágában sincs arra gondolni, hogy mikor következik be a nagy összeveszés.



Egy jónak indult barátság, aminek egy közösségi weboldal, sok pénz és összeveszés lett a vége. Nem biztos, hogy megérte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése